10 juni 2017

Nyckel

Nyckeln skall hänga på kroken men nu gör den inte det. Nyckeln är borta men kroken är kvar. Jag föredrar nyckeln, inte kroken. Drar andan. Sticker huvudet under kranen och klunkar i mig vatten. Kallsvettig. En nyckel satt eller rättare sagt hängde på en krok  och jag funderade på tillvaron. Vad hade jag för braller på mig igår? Var befann jag mig när jag insåg att nyckeln inte hänger på kroken? Vem har snott den? Hallå!

Tänker på den där regeln som de flesta lär sig redan som barn: När du blir riktigt arg, räkna först till tio innan du gör något.

Visst. Fånigt. Har räknat till hundra nu. Nej, jag är inte arg och inte ett barn. Frustrerad. Avlägsnar sketen krok från vägg. Så där, ja. Senare hittar jag generat nyckeln i min väska. Koll.

-"Du beter dig omoget!", säger mina närmaste.

2 kommentarer:

lassepostis sa...

Tommy!, känner igen frustationen. I mitt fall gäller det glasögonen som ngn annan i familjen gömt. Jag räknar 1,2,3,4,.....!

Tommy sa...

Haha, Lasse. Ikväll lyckades jag med konststycket att placera grytunderlägg i kylskåpet. Det är värmen som ställer till det, du.