30 april 2017

Stenmark och andra funderingar

Jag är inte tokig i duvor. Tvärtom skulle jag vilja säga. Fragment av besynnerliga yttranden övervinner min sömnighet. Jag är klarvaken. Och jag tänker lite på gårdagens idrottsliga händelser. Och i nästa sekund rymmer min hjärna ingenting annat än den där eländiga oavgjorda matchen på Elland Road....I ögonvrån, ute på gårdsplanen, ser jag "den där lymmeln" igen. Av lösryckta meningar har jag uppfattat att lymmeln och hans gelikar har tokerier på gång men när allt kommer omkring skall man inte tro på allt skvaller. Skit samma, uttryckte sig en flyktig bekant häromdagen

Hittade äntligen den där boken som jag varit av med under en längre tid. Blir glad för småsaker. Skrotar just nu runt på nätet och läser om tågresan som blev en mardröm för SVT-profilens familj. En skakande skildring. Trauma. Ger mig även i kast med Kevin-fallet. En dokumentär sänds inkommande onsdag, en serie i tre delar av Dan Josefsson.
* *


*

SHL. Sicken finalserie det blev till slut. Frossbrytningar. Dramatiken saknades inte och vilket tempo sedan. Hockey när den är som bäst. Grattis HV71.

2 kommentarer:

lassepostis sa...

Onekligen en händelserik helg. För Er som missade Gary Moore dokumentären på Lördags aftonen gör klokt i att besöka Svtplay för en timmes gitarrnjutning, från en av vår största.R.I.P Gary.

Tommy sa...

Fett bra dokumentär! Har sett den. Bra tips, Lasse!