23 april 2017

Det snurrar

Och vår gamla jord fortsätter att snurra - mitt i allt det obegripliga. Jag har en idé på hjärnan men opererar bort den omgående. Bråket tidigare uppstod ur ett missförstånd angående ett par smörgåsar. Dumt och genant. Förlåt. Lunchen närmar sig. Och ute skiner sola. Det är vår nästan. Blir en sväng till Odenplan senare. Det räknar jag med.

Och svensken stöttas över hela världen. Förre lagkamraten i PSG, brassen Silva, skickar en hälsning: "Styrka till dig min bror Zlatan i denna svåra tid. Jag älskar dig min vän." Fint. Livet är orättvist. Och hänsynslöst.

Förlusten igår svider. Burton Albion. Det går troll i spelet. Livet går dock vidare. Norwich City FC hemma 29:e och Wigan borta 7:e maj. Två matcher kvar. 6 poäng ett måste! Kvalspel....


Tittar på ett Vem vet mest-avsnitt. Går bet på Gayageum men hänger inte läpp för det. En gayageum är gjord i trä och består av minst 12 strängar.

Vinylstund. Dammar av den här.

* * * * *

Uppdatering: Kollat blodtrycket. Är den här blodtrycksmätaren Braun ExactFit 3 tillförlitlig? Vete fåglarna. Resultatet på displayen visar SYS121/DIA70. Pulsen uppe i 90 dunkar. Och allt detta innan lilla hockeyfinalen som startar kl 19.30 TV 12.

Inga kommentarer: