2 februari 2017

Filmkvällar




 
Som ni ser har jag fyllt på i filmarkivet. Bara bra rullar även om jag är lite besviken på Elle med en av mina favoritaktriser Huppert i huvudrollen. 24 januari har hon chans att vinna sin första Oscar med denna psykthriller med underliggande humor. Återstår att se.
 
Under 2017 kommer vi också att få se Isabelle Huppert, född 1953, som avdankad men skönsjungande schlagersångare i Souvenir och i Hanekes nya Happy end. Det ser i alla fall jag framemot.
 
Under bearbetning: Filar på en alldeles egen personlig filmlista bestående av 50 favoriter, men den kan om det vill sig riktigt illa landa på 100. Kommer Manchester by the sea att finnas med på den? Utan tvekan. Jag har dock kört fast just nu. Stampar så att säga på stället. Återkommer med publicering längre fram. Är av den bestämda åsikten att den skall vara klar i mitten av februari.

Inga kommentarer: