4 november 2016

Fredagspuls

+
 
Skepparholmen. Spa- och konferenshotell, Nacka. Innerskärgården, inte långt härifrån. Personal som får en att känna sig som hemma. Sannerligen, ett privilegium att få ta del av denna lyx. Vattnas fortfarande i munnen: krispigt stekt ryggkotlett av Gotlandsgris med kålrotskräm, syrad silverlök och tryffelsky. Utomhuspool förstås. Rum med havsutsikt. Välgörande. Mumma för själ och kropp.
 
Allsvenskan 2017. Serious. AFC United och Sirius upp i fotbollens finrum! Men, håller lagen måtten? Knappast. Hur som helst, kul med överraskningar. Fattigdomsbevis, enligt många.
 
TV-serier. Gisslan. Hostages ("hos Tages"). Israelisk thriller från 2013. Vi snackar högspänning eller hög spänning om ni så vill. Och jag som inte ens gillar TV-serier. 3 avsnitt avverkade än så länge. Sju kvar. Jag kan inte bärga mig.
 
 
-
 
Amerikanska presidentvalet. "Man tror inte det är på riktigt". Kommentarer överflödiga.
 
Våga vägra Jensens Böfhus. Sergelgatan. "Skitiga duken". Rena skräckupplevelsen i dessa Halloweentider. Maken till betjäning får vi/jag leta efter. Personal som gör livet surt för en. Snorkig servitris. Inte bara vi som blev illa behandlade just denna sena lunchtid. Vi sätter aldrig vår fot där igen.  "Vad är det med dig?". Enöff.
 
Karjala Tournament 2016. Någon? Nä, jag tänkte väl det. Mikko Luoma! Du är förlåten. Kom tillbaka. Det finns plats även för dig.


2 kommentarer:

josephzohn sa...

Håller måttet, själv fick jag på nöten från Jönköpingshållet efter det att jag uttalat att jag inte trodde J-södra inte höll måttet och att sejouren skulle bli ettårig!! Men det var att bita i det .. Luoma? Var ska han spela nu?? Helg!

Tommy sa...

Så är det kanske. Jag skall inte kasta vatten i badhuset än. Vi får väla se. Mikko Luoma? Han är Modoit numer (try-out).