13 juni 2016

Zlatans brandtal

Bara några timmar kvar nu. Nervositeten är där. Agnarna skall skiljas från vetet. Allt skall sitta. Nu skall allt bära frukt. Viljan att vinna skall vara större än rädslan att förlora.

Har fått ta del av Zlatans brandtal inför öppningsmatchen mot Irland i grupp E.

Hej alla grabbar, Erik och Marcus förstås!

Jag är Zlatan. Kapten.  Låt mig, Zlatan, ta tillfället i akt och uttrycka mig så här: Det är mitt land, inte kungens och inte Stefans. Inte ens Eriks. Det är Zlatans team. Zlatan har betytt väldigt mycket för sitt land. Zlatan har kämpat och utvecklat fotbollen, inte bara i Sverige utan även i hela världen.

Som ni vet, Zlatan kom hit till Frankrike som en kung och nu är Zlatan redan legend. Zlatan har bott här i fyra år. Zlatan har vunnit allt som går att vinna förutom den där jävla championsleague…och ingenting i VM men det är inte Zlatans fel. Näe.

Zlatan är oerhört stolt för att ni vill dela denna EM-upplevelse med Zlatan. Zlatan skall fungera som härförare för er, undersåtar. Ni kan vila er tryggt mot Zlatans axlar. Zlatan kommer att bära er genom eld och vatten. Zlatan är reklampelaren som ni vill spegla er i. Zlatan vill också tacka för all värme och respekt ni visat mig och min familj, Helena, Vincent och Maximilian.

Nu skall mitt land visa var skåpet skall stå. Irland är en munsbit. Njut. Zlatan skall göra allt för att vinna. Zlatan skall vinna titeln till er – för Sverige i tiden.
Tack till mig.

Kung Zlatan

Inga kommentarer: