29 mars 2015

Sportboksdagen


Klassiska Sportboksdagen. Den gick ju av stapeln i går på Riksidrottsmuseet, för sjunde gången. Jag var givetvis där. Välbesökt och uppemot 20 fullproppade bord. Böcker, tidningar, matchprogram, samlarbilder, nålmärken, pins, äkta fotografier, grammofonskivor, lagbilder och souvenirer. Och fotbollsstrumpor. Det vill säga, ett himmelrike för oss samlare och sportnördar.


Bland besökarna skymtade friidrottshelgonet Lennnart A Juhlin. Med andra ord, jag var i gott sällskap.


Brunnhagens, motorböcker. Engelsk fotboll, idrottsmemoarer och biografier. Premier League, Elitserien i ishockey, NHL. You name it. Helt enkelt, en guldgruva.

Orutinerat av mig. Jag hade inte tillräckligt med pengar på fickan och plastkort som betalningsmedel var bara att glömma. Nästa gång skall jag vara förberedd. 

Nej. Nu är det snart dags att bege sig i väg på teater: mannen utan minne.

Inga kommentarer: