28 december 2014

Lägesrapport

Lägesrapport. Snart är 2014 över. Det kan vi väl alla vara överens om, även över blockgränserna. Ingen ska behöva väcka misstroendevotum mot det faktum att det återstår typ tre dygn av året. Vi kan alla skriva under decemberöverenskommelsen.

Julaftonsfirandet. Lugnt och fridfullt. God stämning. Munterhet, inga sura miner. Rörlighet och ödmjukhet i köksregionen. Rätt fokusering.I anfallszonen d v s vid matbordet har attackerna skett, framfusigheten enorm. Många köttbullar att åka på. Helt enkelt, vi har sprallandes glidit runt och firat jul. Revbensspjällen lyckade, med starkvinsglögg och ingefära, för att inte tala om kålrotslådan som smakade mumma!

Ja, julsäcken är tömd och magsäcken fylld. Nöjda och belåtna. Jag är tacksam. Å andra sidan, den bulimiska TV- konsumtionen har dock varit på gränsen till det tillåtna. Sällskapsresor, Sune i Grekland och en hel del JVM-hockey har stått på programmet. Hur orkar vi? Karl-Bertils julafton missade vi inte heller, den hör liksom till. Ingår i julkitet. Ja, och så blev det dessutom en joggingtur tidigt på juldagen. Inte fy skam.

Efter avslutat blogginlägg har jag för avsikt att dra mig tillbaka till favoritfåtöljen och fortsätta läsandet av Förtvivlade människor. Och om jag riktigt spetsar öronen kan jag höra, från vardagsrummet,  Miles Davis strömma ur den gröna Bluetooth-högtalaren. Den gröna vågen! Funkar utmärkt.

Tak og på gensyn./Tommy

Inga kommentarer: