13 juli 2013

Älgspill och upphittad bok

Försökte hålla balansen när jag steg ur badkaret vilket resulterade i att duschdraperiet höll på att kollapsa. Den där stora leverfläcken på ryggen är kvar tyvärr. Sitter som taggad. För övrigt u.a.


Plockade upp pocket, Åke Edwardsons "Möt mig i Estepona",  på pendeln häromdagen, kanske jag inte skulle ha gjort, låtit den ligga kvar bara. Nyfikenheten tog dock över. Kedjebrevaktigt fast i bokform, då. Ja, hur som helst, nu vet du/ni vem som har den. "En sanslöst effektiv, förtätad och spännande berättelse". (Allt enligt Svenska Dagbladet). Alstret preparerat med små avlånga papperslappar, läser på en av dem:

Sverige är ett BRA LAND men men vi har ett STORT FEL. Vi skvallrar gärna OM VARANDRA men KOM IHÅG, att den de skvallrar om, det är inte den det är FEL på utan den som skvallrar har inget självförtroende och gömmer sig bakom skvaller.


Måste nog pröva på den där glassen. Låter gott, helt klart. Vaniljglass och över den ringlad fruktig olivolja och sedan alldeles lagom med havsflingesalt ovanpå. En kreation som kan bli en succé för smaklökarna.


Nu har jag knaprat på vitaePro i snart tre månader, kartongen i det närmaste slut. Lurendrejeri. Lederna knakar mer än någonsin. Vad är det för skit de försöker pracka på en? Till saken hör dock att jag fick maffig kartong av min kollega - helt gratis! Borde ha fattat. Älgspill!



Inga kommentarer: