23 februari 2013

Norska mästerskapen

Fyrdubbelt på damernas skiathlon. På herrarnas dito silver, brons och  fjärdeplats. Norge slår knock på världseliten. Och just nu norsk ledning  i normalbacken efter första hoppomgången. Inte klokt men det är sant.

Frustrerande att vare sig Sverige eller Finland får till det i vallningen. Nerförsbacken är alldeles för brant just nu. Gråa-hårens-före. Jag är novis på området men visst kan man valla med både klister och mjuk burkvalla om man har en bra skida? Vid -20 vet jag i alla fall att det kärvar i spåret.
Vallateamet lär slita sitt hår i tester under kvällen. En tes jag har.

Apropå backhoppningen, ingen av finnarna med till andra omgången. Det blir till att vila på och samla krafter på hotellet. En dag i morgon också. Vila kombinerat med träning är en bra kombo.

◙ ◙ ◙

Imorgon återkommer jag med naggande god rapportering från torsdagskvällens XL-Games i Globen.

◙ ◙

Jag kör en till. Jag känner mig manad. De travas ovanpå varandra för tillfället:

Findus sadlar om och galopperar till hovrätten.

Inga kommentarer: