2 oktober 2012

Vädret och en brakförlust

Hösten är här, den griper tag om både märg och ben. Och med den kanske en och annan rykande härlig film framför brasan. I hettan. Kolla redan nu att brandvarnaren fungerar. Annars kan det vara för sent.

Konstaterade häromkvällen att jag sett en hel del bra filmer genom åren. I samma veva insåg jag också att jag har en hel drös osedda på mitt samvete. Att man aldrig skall få vara riktigt nöjd.

En rulle som jag inte har i kön är Renny Lauris Mauritz Harjolas (Renny Harlin i folkmun) "Cutthroat Island" från 1995. En av tidernas största floppar. Till och med filmbolaget gick i konkurs. Den medförde en brakförlust på ofattbara 150 miljoner dollar. En miljard om jag rundar neråt och det är inget man blir uppåt av. Tänker: i alla fall inte Renny. Nästa tanke är: visst är jag nyfiken på filmen men jag lägger den på is ett tag till.  Känner ingen stress. Finnar förstår varann. Tysta överenskommelser är bäst.

Och regnet fortsätter att piska mot fönstret.  En envis glassbil försöker locka ut en men jag vill inte göra mig till allmänt åtlöje, för tillfället är jag endast iklädd kallingar och orangea foppatofflor. Egentligen borde jag lägga mig men jag självklart skall jag stanna uppe en stund till. Skall kolla VÄDRET. Vill ju ingen missa.

2 kommentarer:

Ailas sa...

Någon stor filmkonsument är jag inte, det räcker bra med det skådespeleri som finns i det dagliga.

Vädret är ingen hit, grått och trist. Men, jag har några pigga och snygga takkillar i arbete just nu. Det du!

Tommy sa...

se där, ailas! Se upp så ingen ramlar ner på dig:) Apropå film, mannen på taket! Ha det