2 juli 2012

Avslöjanden


Där ligger den! Lovade ju er en bild på den omtalade pärmen för ett par veckor sedan. Inga snaskiga avslöjande à la kungahuset men det kan vara på sin plats att jag helt sonika öppnar pärmen för att stilla er nyfikenhet. På sidan fem har jag skrivit ner följande om Elvis Costello. "Han heter egentligen Declan MacManus".

Fortsätter att bläddra och finner följande mening som jag skrev ner 8 juni 2012."Vicente del Bosques La Roja siktar in sig på något som inget landslag har lyckats med tidigare, att vinna tre mästerskap på en bräda. Självklart, Spanien tillhör favoriterna men jag satsar en juuro på Frankrike".

sidan 88 noterar jag: "Hillary Clinton och bortsuddningen av hennes bild, (kolla upp, vad är det för bild?, ingen brådska, kanske nå't för bloggen?)".

Skrivit ner en massa namn/titlar på sidan 89; "On the buses, Corinne Day, Arthur Muillard, Fred McDowell, Carry On Behind, Love Thy Neighbour, Ana Popovic, Peter Stjernström, Carolyn Wonderland (kolla upp vid tillfälle).
Var det allt, frågar ni? Nej, det var det inte. Har all anledning att återkomma.

◙ ◙

Jag har en förmåga att plocka på mig tidningar.Ströläser i en av dem där jag finner ett bra sätt, ett gammalt beprövat kanske, hur man får bukt med svartmyror.
Blanda sockerlösning i en petflaska. Lägg en kartongbit i öppningen. Myrorna lockas dit och drunknar.
Man kan dock ha det i åtanke att myrorna har en stor funktion ute i naturen. Glöm inte det. Besväras du inte nämnvärt av dem så kan de ju få finnas kvar där.

Inga kommentarer: