5 april 2012

Påskbollar


SFS - Sveriges Fotbollshistoriker och Statistiker. Svenska fotbollsförbundets officiella intresseorganistaion rörande statistikfrågor.
Föreningens målsättning är att inhämta, sammanställa och dokumentera statistik och historia över svensk fotboll sedan starten på alla nivåer, såväl bland herrar som damer, nationell som internationell.
Visst, jag är intresserad av att bli medlem. Jag slänger helt sonika in lite stålar på plusgirot. Snart dimper Nr1 2012 ner i brevinkastet!
Nörd, sa någon. Bra, sa jag.

Annars hittade jag det här i twitterflödet:
Greger fån Borgå ‏ @kivagreger
Tänk om Messi skulle ha fötts i Finland. Vilken tragedi det skulle ha varit. För honom. #FIFAranking84

4 kommentarer:

Ailas sa...

Helt klart är du lite "nördig" när det gäller sporten. Men, någon ska ju vara det också. :)
Sv: Vänta inte för länge med att knyta ihop gåtan, annars hinner någon annan före.
Glad Påsk, i memmas tecken!

Raggmunk sa...

Glad påsk!

Bengt sa...

Härligt att du kör med den språkligt korrekta stavningen av förbundet, som ju självt envisas med att köra utan "s" mellan "fotboll" och "förbund". Knäppt.

Memma har jag minsann käkat. Onekligen rätt smaskigt. Apropå kommentaren ovan.

Glad påsk!

Tommy sa...

Tack det samma!

Bengt: jo, jag har uppmärksammat stavningen på nämnda förbund tidigare. Känns onekligen bra att stava rätt:) Memma efter laxen men först lite vin.