29 februari 2012

Bollar och böcker

Spelas en hel del träningslandskamper runtom i Europa ikväll. Dessvärre kan jag inte hålla reda på alla kamper. Allt om matcherna hittar ni på nätet.  Finland möter hur som helst Österrike i Klagenfurt. Litmanens tröja nummer 10 är numera i Pukkis ägo. Återvänder den gode Jari  till landslaget?! Vi kan ju alltid hoppas.

Springer fram till ena hörnhyllan och hämtar boken alla talar och skriver om. På sidan 182 står det att läsa följande, en typ hyllning till Litmanen, typ:
"....att jag tidigt fick en boll av Jari Litmanen, finnen. Jag gillade honom. Litmanen hade spelat för Barcelona och Liverpool och nu precis kommit till oss, och direkt haft en pushande effekt på mig. Många killar i Ajax spelade mest för sig själva. De ville inget hellre än att bli sålda till en större klubb, och ofta kändes det som om vi tävlade mer mot varandra än mot de andra klubbarna. Men Litmanen var verkligen en lagspelare. Han stod för den riktiga grejen, tänkte jag, och när jag nu fått bollen av honom stack jag neråt sidlinjen...."
Har all anledning att återkomma till sanningen om Zlatan.

Inga kommentarer: