18 december 2011

Två dagar innan

Häller i mig lite julmust för omväxlings skull. Tänker att det bara är fyra dagar kvar - sen vänder det. Två dagar innan julafton står solen i zenit över Stenbockens vändkrets och dagen är årets kortaste. Ja, sedan går vi mot ljusare tider återigen. Och någonstans där mitt i allt lyckas vi kanske pricka in ett besök i en kyrka för att njuta av julmusik. Vissa av oss längtar redan till annandagsbandyn. Andra igen förfasar sig över att Orsas egen son är julvärd 2011.
Fortsätter att vältra mig i i-landsproblem. Bokklappar - bästa av klappar. Tidigare i veckan presenterade jag Tell. Nu är det högtid att plocka fram Fler tråkiga vykort i urval av Jeppe Wikström (bokförlaget Max Ström). En samling vykort från folkhemmet helt enkelt. De flesta är från 50- och 60-talet. Jag gillar det här. Stor underhållning.
Fru Fortuna bjuder på dessa:


Linköping, Sporthallen


Foajéerna, Parkteatern, Sturegatan 18, Stockholm.


Helsingborgs hamn


Esso Bunkers, Oxelösund.



HC-bussen SJ Yolp, här med släp, Högsäters station på Lelångenbanan

2 kommentarer:

2000aldrig sa...

Vi har träffat SVT's julvärd!

http://bit.ly/rKjOF2

Tommy sa...

Oj! Det var värst.