30 december 2011

Sandat vare här


Populärt samtalsämne runt våra fikabord är vädrets makter. En och annan envisas med att flika in en syrlig kommentar om inställda tåg. En tredje gillar att orera om Juholts förehavanden under det gångna året. Och så håller det på i all oändlighet.
2011. Snittemperaturen i riket är extrem, har väl inte ungått en endaste en. Nej. Huvudstaden har fått runt tre grader varmare än normalt vad beträffar december. Det milda vädret kan fortsätta in i januari. Och du kan hitta smultron och kantareller så här års. Inte klokt. Fåglarna flytt int'.
Som synes, på bilden ovan, hade arrangörerna det tufft om öronen och snön var värd sin vikt i guld. De gjorde ett bra jobb och fick ihop ett spår till slut. Året är daterat 1989, första helgen i mars om jag inte missminner mig.

LUGNET

6 kommentarer:

Ailas sa...

Ingen saknar snön här och ingen blir särskilt glad över att temperaturen nu sjunker under nollan. Skidor, nej... inga skidor i åtanke.
Däremot vill jag önska dig ETT GOTT NYTT BLOGGÅR. Ett gott år i övrigt också!

josephzohn sa...

Gott Nytt ...

WV: sesseri??

Tommy sa...

Tack så mycket och tack det samma, ailas. Inte skidor, nej. Själv har jag fuskat med lite skridskor.

Sesseri! Kan vara ett smeknamn på en finsk bandylegend. Måste kolla upp det, Göran!

josephzohn sa...

Så kan det va jag var lite orolig att det hade med kaffeflickor att göra ...

Tommy sa...

Ingen finsk bandyspelare som kallas för sesseri. Måste vara kaffeflickorna.....

josephzohn sa...

Ständigt denne Kung och hans sesser ...