18 september 2011

Ledig söndag





Mina ögon är alldeles ihopklibbade. Ansiktet spricker ändå upp i ett leende. Solen skiner ju. Zappar lite förstrött bland kanalerna, ser att Spurs tvålar till Pool med 4-0, glider av mig som vatten på en gås. Sitter rak i ryggen i soffan, försöker se viktig ut. Engagerad. Läppjar på apelsinjuice.

Tidigare idag stod jag och köade vid kassorna, på en stormarknad. Inget roligt. Allt kan inte vara skoj.
Oj. Kasslern har kallnat och varför har jag skurit morötterna i medelstora slantar?

Grannen yrade någonting om att ju mer han dricker desto mer klarsynt blir han. Jag är mållös! 17:00. Skall jag kasta bort 2 x 45 minuter igen av mitt liv?

Just det. Ovan två rariteter jag kom över så där bara. Enkelt.

2 kommentarer:

Ailas sa...

Hälsa din granne att han har ovanligt fel! Säg att det är en klok och trevlig kvinna som sagt det. :)
Regn och rusk här, en totalt kravlös söndag. Klagar inte.

Tommy sa...

Jag skall göra det;) Efter regn kommer solsken....