18 augusti 2011

Pys

Inte ofta man ser folk gå runt med plåster på näsan. Poppis ett tag, framför allt bland tävlingscyklister vill jag minnas.

Näsvise bollspelaren Robbie Fowler (då i Liverpool-dressen) sprang också runt på grönbetet med ett sådant på snoken. Det sas ju att man skulle få i sig mer luft och i och med det större syreupptag som följd, typ. Profylaktiskt även vid problem med näsväggar och för att minska snarkning.

Skall testa. Skall snoka runt bland hyllorna på Apoteket eller vad de nu kallas för de där affärerna. Luften har gått ur mig.

2 kommentarer:

GeoTaifun sa...

Har alltid undrat, men aldrig testat. Skriv en utförlig testrapport tack.

Tommy sa...

Hej Björn! Jag skall kolla i alla fall vad dessa utmynnar i för pris. Sedan är det ju en helt annan femma om jag använder plåster. Som sagt var, jag återkommer med rapport. Trevlig fortsättning på sommaren 2011 som verkar vara ett minne blott.