13 augusti 2011

Hålla tand för tunga

Då har jag äntligen sett den. Uppfriskande och överraskande bra fotbollsfilm som handlar om Brian Cloughs tuffa tid som tränare för Leeds United - laget som alla älskar att hata förutom fansen då - där han fick kicken redan efter 44 dagar! 1974 tar Clough över rodret efter omtyckte Don Revie (spelad av Colm Meaney). Hårdhudade Brian vet inte då att det är hans kanske sämsta beslut någonsin.
Michael Sheen i rollen som Clough gör det suveränt och för regin står Tom Hooper.

Sitter och sörplar i mig ännu en kopp stärkande kaffe och det smakar vare sig blodapelsin eller choklad. In i mina öron strömmar ett funklandskap signerat Erykah Badu. Funderar vidare på på detta medeltidsdrama. Många kritiker/tittare anser den bara är en rejäl urusel svensk film. Själv har jag inte sett den. Får ge den en chans. Plötsligt rycks jag upp ur mitt dagdrömmeri. Blir rädd. Tankar måste bort. Formatering av hårddisk. Check.

Dagens ord: 1) abstrahera 2) surftumsförslitning

Matchen: NEWCASTLE-ARSENAL. 18:30 på Viasat. Framför.

Inga kommentarer: