28 augusti 2011

Det blir pannkaka

Frukost och tidning. Frukosttidning. Apropå frühstück, när det gäller att äta och dricka får man räkna engelsmannen Pete Dowdeswell till den absoluta världseliten och galna människor finns det gott om. Pete från södra London hör till den skara av individer som älskar att sätta idiotiska v-rekord. Han har bl a ätit 14 hårdkokta ägg på 58 sekunder och 62 pankisar på sju minuter. Jag får kväljningar. Det är bara några av hans rekord. Hans kanske allra förnämsta rekord lyder på en liter öl på sex sekunder....stående på huvudet. I upprätt ställning ligger hans rekord på en halvliter på fyra tiondels sekund.
Själv har jag vräkt i mig 13 bitar en gång, på Pizza hut. Jag mår illa fortfarande.

------
Två cowboys träffades på saloonen.
-Du har blivit högfärdig på senaste tiden, Bill.
-Hur så?
-Jag sköt på dig igår och du vände dig inte ens om.

Inga kommentarer: