3 januari 2011

Int' nu igen

Garvade krutbröder och griljerade ungtuppar! En hockeymatch varar i sextio minuter och innehåller tre perioder. Ännu en i raden smärtsamma förluster i finsk hockeyhistoria. Smålejonen i ledning 3-1 när drygt fyra minuter återstår. Därefter nervdaller, reträtt och fram med gamla mindervärdeskomplex.

I förlängningen avgör sedan Kuznetsov och ridå ner. Man tror inte det är sant. Tur att jag tog mitt förnuft till fånga och la mig i god tid innan match. Det är ju lätt att vara efterklok! MEN. Jag kommer över detta, är genom åren van att stå där vid skampålen och tugga fradga.

Kollar givetvis på semin mellan Kronorna och Ryssland. Få se vad Lander, Fasth och Cehlin hittar på mot finndödarna?

Jag är beredd att hålla med kungen; två når dubbelt så mycket.

En ryss är alltid en ryss även om han blir stekt i smör (finskt ordspråk).

SUOMIPOIKA

2 kommentarer:

Raggmunk sa...

Sorry!
Bara att bryta ihop och komma igen.

Tommy sa...

Vi kommer igen!!