16 november 2010

Jag spår snö

Järnvägsföretagen och myndigheterna bör hålla möten om spårtrafiken när vädret väntas bli dåligt. Det föreslås i en utvärdering av förra veckans lyckade övning "Spårsnö". Själv föreslår jag att väderprognoserna blir avsevärt bättre. Inget jag bara tar ur luften trots att det är aningen förkylt. Underkylt regn kan som vi alla vet förvandlas till överförfriskad is men är man bara ute i god tid med värmepistolen så.....

Nej, glassbilen här. Som om det inte vore nog har jag dessutom installerat ett par sådana där finurliga kameror som sänder högupplösta bilder från störningsplatsen. Bilderna används bara för privat bruk. Oroa er inte. Jaja, jag bedömer att alla är "på tå" inför den stundande vintern. -"Den är ju redan här!" utbrast en bekant till mig häromsistens. Det var det "häla".

Förmågan att motstå frestelsen blottar oförmågan att ge sig hän.

Inga kommentarer: