15 juli 2010

Titt

I mitt anletes svett strutsar jag in på redaktionen för en liten koll. Så där bara. Nyfiken, kan ej låta bli. Jag torkar svetten ur ansiktet med sliten wettexduk och trampar igång bordsfläkten. I all hast kastar jag lite vatten på krukväxterna. Kollar snabbt i kylen och rafsar i mig en bit ost för att stilla hungern. Törsten släcker jag med fisljummet kranvatten. Äh, det är lugnt. Skönt. Jag samlar batterier! Jag vädrar morgonluft.

Trodde att det skulle råda tomhetskänsla efter fotbolls-VM men icke. Ett mer slätstruket VM har jag inte upplevt och jag är oerhört glad att allt är över för denna gång. Ja, jag glömmer dock inte straffdramat där mellan Ghana och Uruguay. Englands bortdömda 2-2 mål mot Tyskland har också etsat sig fast på minneshinnan. Det var allt.

Nej, finalen blev ju också ett antiklimax och Robben det största spektaklet av dem alla. Kung Fu sparken av De Jong satte djupa avtryck främst hos nedsparkad spanjor. Borde ha renderat i utvisning, tycker man. Avslutningsvis; Bronckhorst mål i semin och Forláns succé.

Klanderfritt sommarväder. Semestern fortsätter i oförminskad styrka. Jabulani på Er.
Pullover, Sven-Otto!

2 kommentarer:

kent sa...

Kort bara; för att kallas en klassisk wettex, så får den absolut inte sköljas ur efter att filmjölk eller mjölk torkats upp med densamme. Den blir liksom lite mer gosig att torka pannan och snyta sig i sedan..

Tommy sa...

Exactementet, Kent. En sån dära all inclusive.