27 juli 2010

Et cetera

Obligatoriskt kaffe. Ett par riskakor. Uppladdningen börjar. Lite senare idag skall jag försöka kränga en bunt vinyl/cd. Eventuellt att jag kan få ett par spänn för den där Rushplattan. A show Of Hands. Nån dubbel-cd med Joplin. Yngströms Fuzzface. B.B King, Procul Harum etc. Bara jag blir av med dem. I värsta fall slänger jag in vaxen på Myrorna. Får bli så.

Gångarna springer runt en bana i solgasset. Jag blir inte riktigt klok på denna tävlingsform. Varningskontot plötsligt fullt för svensken som gråtandes kutar ut i periferin och får tröst av funktionär. Har du bråttom springer du! Inte sant. Och det gör nästan alla i gångtävlingen i centrala Barcelona.

Igår. Telefonen ringer. Y-front vill sälja kalsonger. Är det bara till mig som företaget ringer?! Ibland tror jag det. Bättre med en lätt framåtlutad Y-front än en tung bakåtlutad bakaxel.

Nu laddar vi inför släggkvalet tillsammans med Erkki Rankaviita & Pinnin Pojat. Sång och musik från den finska urskogen. Träden böjer rygg och gråter en skvätt.

Inga kommentarer: