12 maj 2010

Easy om man säger




Sticker emellan med lite rund trasa. 1966 fick England och Bobby Charlton lyfta VM-bucklan. 44 years ago. Det har inte hänt någon mer gång. Även om engelsmännen vart fjärde år tror att det skall bli så! Likadant nu. VM-GULD.

Läste i någon tidning, tror det var The Sun, att Englands grupp i Sydafrika är "bästa gruppen sedan Beatles". EASY . England - Algeria - Slovenia - Yanks.

Klockan tickar. Bara 30 dagar kvar till VM-premiären i Johannesburg mellan värdnationen och Mexico. Jag återkommer innan dess. Lovar.

Näe, annars ger jag förbundskaptenen Beng-Bråke matchstraff för osportsligt uppträdande. Han irriterar sig ju på nästan varenda fråga som ställs. Lugna ner dig, Bengt-Åke. Du är en av Sveriges mest framgångsrika kaptener någonsin. Hockey är dock en färskvara. Lite självkritik. Tack.

-"Jag förstår inte var du får dina frågor ifrån hela tiden, Ola!"
-"Ställ dig i båset själv, Stefan, så får du se hur kul det är!"

I skamvrån med dig. Omedelbart. Se så.

4 kommentarer:

josephzohn sa...

B-Å känns väldigt nära väggen!!

Men huvva huvva hur ska det gå för Finland ikväll, tyskarna vann över Danmark, nu blir det ödesmatch mot USA!!!

Tommy sa...

Tipset för min del är 3-3 vid ordinarie. Sen i förlängningen lirkar Finland bäste lirare Aaltonen in segermålet och det skulle i såna fall betyda.....usch, jag kommer att bita sönder min porslinskrona igen. Precis som 2002 i en match mot Ryssland där "Pavlan" Bure gjorde fem typ??!! Jag är till tänderna laddad! Jag är skitnervös. Nålar. Jag klarar inte av det här. Jag sticker.

josephzohn sa...

Nej, nej sätt dig ner nu i supportersoffan, öppna en kall ..

Tommy sa...

Jag lovar!!