9 april 2010

Dream comin' true

I dagens DN (PÅ STAN*INTERVJU) berättar sångfågeln Ane Brun,34, om förberdelserna inför konsert med kammarorkester (Södra teatern 9-10 april kl 21:00) och förstås om drömturnén med tonårsidolen och den förre Genesissångaren Peter Gabriel.
-" Han (Gabriel) har verkligen gett mig mycket ljus. Varje kväll har han börjat kvällen med att gå ut på scenen för att introducera mig och sedan spelar jag tre låtar själv för en tyst arena. Det har varit helt magiskt, som att stå i en stor katedral och spela".
Gåshudsframkallande trevlig helg!

ANE BRUN -
You Tube
PETER GABRIEL - You Tube

2 kommentarer:

VIS! Världmästaren I Soffan sa...

Peter Gabriel är en stor stjärna & hjälte på min musikaliska himmel.
Såg honom live en gång i sent 80-tal. Har väl inte gjort så mycket nytt intressant efter den gudomliga plattan SO, men han fortsätter att utveckla sina konserter, sound och sitt visuella uttryck. Största minnet är när han avslutade spelningen på hovet, ensam vid en likadan elflygel jag äger idag, med den fantastiska "Here comes the flood"
Magi är ett understatement!

Tommy sa...

En vis kommentar. Tack!! Den där spelningen på Hovet får mig att rysa trots att jag inte var där. Gabriel är en också en av mina hjältar.