29 april 2010

Bollen är rundare än pucken

Barcas saga är all i CL. 1-0 vinst hemma men torsk i sammandraget. Zlatan också! Bittert. Livet går vidare. Frustrerande att se Barcelonas oförmåga att dyrka upp Inters igelkottsförsvar. Å andra sidan, hade Messis fina skott gått in i första hade utgången eventuellt sett annorlunda ut. Jaja. Avgörandet för hela bataljen var ändå utvisningen av Motta . Vi snackar tändvätska. Interspelarna bet ihop och växte med flera meter samtidigt som Barcas spel slog knut på sig själv. Snacka om ineffektivt bolltrillande och stereotypt rörelsemönster. Jag har dock aldrig sett på maken. Största vinnarna på Camp Nou igår; den hånade och kontroversielle Mourinho och den tidigare hemmasonen Eto'o. Final nästa. 22 maj. Jag sätter en hacka på BM.

FM-guldet i puck till Tepsi. Väntan är över. Senast det begav sig var 2001. Ingen hade räknat med TPS i förhandssnacket. Festen i Åbo lär pågå i flera dygn framöver.
I NHL slog Montreal till och levererade värsta knockouten på favorittippade Washington. Se där!

2 kommentarer:

Ailas sa...

Här var det mycket snack om BOLLEN... Den korkade runda bollen!
Tacka vet jag pucken! Framför allt när den hamnar i rätt mål. Som den gjorde i SM-finalen mellan HV71 och Djurgården. Javisst, jippi.

Noterade sen att du faktiskt hyllat storheter som Laine och Keskinen på denna blogg, vilket du ska äras för.
Trevlig Valborg!

Tommy sa...

Tack, ailas. Hhhm, pucken har i alla fall lättare att hålla färgen. Den är alltid svart. I bollen däremot är det vad jag skall säga....vänta jag har det i huvudet....ja, just det, vakuum. Så är det. Trevlig Valborg!