27 mars 2010

Vetorätt

Samtidigt som Magnum Bonum slog igenom på sjuttiotalet startade Thomas "Orup" Eriksson bandet Intermezzo. Båda grupperna bildades i Huddinge. Av den anledningen fick Huddinge benämningen "Sveriges Liverpool" i medierna.

Läs och begrunda Johan Cronemans krönika i DN av idag; Många frågor, men som alltid i de här sammanhangen: Ingen har svaren.

Funderat länge på vad kossan hette i långköraren Stormskärs Maja. Fick svar på tal nu på morgonen när jag ringde föräldrarna. TULPANA! Tack, mor.

Hjärnmask - den tredje i ordningen (?) - har slagit till. Det är en fantastisk liten bit. Den får gärna vara kvar. Länge.

3 kommentarer:

JenkkiBlogg sa...

Magnum Bonums "Vi vill ha mer" är Björklövens mållåt. Men nu undrar jag hur många mål det kommer att bli i framtiden överhuvudtaget.

Anders L sa...

Yo Tommy!
Vid ett tillfälle i slutet på 80-talet
spelade jag på samma gig som Roosen.
Om jag hade en månad kvar att leva, skulle jag välja att tillbringa den med honom.
Varje minut i hans närhet, var lika lång som ett år!

Tommy sa...

Man blir mållös, Jenkki, vad beträffar Björklöven.

Hallå, Anders! Tack för att du hör av dig. Samma gig som Roosen. Det är ju kult!!! Höres-