22 februari 2010

Suomi vidare

Slutältat en gång för alla och med distans till det hela; ; Finland förlorade mot ett bättre gäng. 0-3 svider och snacket om läggmatch gentemot di blågule köper jag inte för en sekund, inte ens för en tusendel Lika besviken som jag är över Selänne & Co hängskalliga insats lika imponerad är jag över Tre Kronors kollektiva genomförande av matchen. Pitkänens dumdristiga och våldsamma tackling på Patric Hörnqvist innebär ju att Jalonen får klara sig utan den gänglige Carolina-backen i nästa match. En dyrköpt förlust i såna fall. En eller två matchers avstängning är vad som väntar honom, tror jag.

Bekymmer nr 2 är ju att backen Kukkonens form är en katastrof utan dess like. Han är ju inne och dräller med den platta tingesten i princip varenda byte. Dessutom skall Janne Niskala matchas in i fem-fem spelet. Tack för pucken! Sa jag det, Suomi är vidare. Hängskallarna skall upp och i nästa väntar antingen Lettland eller Tjeckien. Nu glömmer vi det här. Livet går vidare och snart lurar nästa fight runt hörnet. Ko Janne, ko-ko.

9 kommentarer:

josephzohn sa...

Tjeckien kan bli tufft!!
Men inte var det nån läggmatch inte, vem vill att sitt lag ska lägga sig :))

wv: dempavo??

Tommy sa...

Jag vet inte vad som är lättare; lägga sig efter en vinst eller efter en torsk?!

josephzohn sa...

Hahahaha jag hoppas du är lika Käck igen efter matchen mot Tjeckien, som tur är behöver ni ju inte Slå vak igen!!!

WV: partifia!!!

Tommy sa...

Haha! Näe, det är sant. I och för sig hade det varit ballare med letter men nu som du säger blire tyngre med Käcker och en lustiger dans till på köpet. Finland kämpar nu med Kazakstan vem som skall undvika sista platsen i medaljtabellen. Vad säger man? Våren är snart här. Efter medaljtorka kommer regn. Det som göms i snö är bara hundskit.

josephzohn sa...

Sommar-OS kan det va nåt :)??

Tommy sa...

Jodå, bara Tero är frisk så kan det bli ETT guld i London.

josephzohn sa...

Tero who???

Tommy sa...

The Tero Pitkämäki - javelinalainen.

josephzohn sa...

Just det ja, borde jag ju fattat :))

WV: leconst, le const att hiva iväg ett spjut!!