26 februari 2010

Lång färds dag mot kväll



Jag har varvat ner. Efter kvartsfinalerna i OS-hockeyn. Febern har släppt och hostan är mer eller mindre kurerad. Islossning. Mozarts flöjtkonsert 39:e symfoni. Klarinettkonserter. Lirat curling med min dotter. Bobbans "Together Through Life" och ny bekantskap i form av Elina Duni.

Nu laddar jag upp med George Thorogoods "Bad To The Bone". Prague Castle Orchestra ligger och lurar runt hörnet. Jag blickar framemot kvällen med tillförsikt. Första målet oerhört viktigt. Niskala och Kukkonen! Håll er lugna. Bara en vanlig match i serielunken. Gasen i botten.

Snabbt duggregn över Finland i form av två bronsmedaljer. Damhockeyn blev en riktig gastkramning där finskorna avgjorde i sudden. Helanders guldaspiranter blev utan medalj den här gången. Muranens öppningssträcka på stafetten var ju en katastrof (IS I KLISTRET eller bara i KLISTRET eller bara i SANLÖS DÅLIG FORM??) och jag befarade det värsta men det ordnade upp sig till slut. Tack. Vilken fin avslutning av bror Manninen i kombinerat; fyra. Hur många deltävlingar är det egentligen i den kombinerade disciplinen?! Konståkerskan Lepistö fin sexa i hård konkurrens. Vackert så. Ser bra ut det här!

2 kommentarer:

GeoTaifun sa...

Nu gäller det att slå Canada?
Kan dom de?

Tommy sa...

Finland kan knappt någonting just nu.
Näe, nu ser jag framemot bobollsserien och spjutkastningen.