10 september 2009

Trauma

Den där, ja! Hopplös. Vi hade också en sådan madrass i vår familj. Blå och till den matchande blå pump vill jag minnas. Alla hade madrasser med därtillhörande pump. Våra grannar Ratilainen hade en svart! Man badade på den, solade på den och sov på den till och med. Madrassen var alltid fuktig. Den hade en speciell doft/stank och jag kan fortfarande känna den i mina näsborrar! Slangen till gummipumpen fick man ju trycka in med överdrivet våld och när man väl började pumpa med foten åkte förstås slangen ut igen och med den naturligtvis all luft. Högröd i fejset började man om igen. Så kunde man hålla på i timmar/dagar. Och när man väl hade fått in lite luft så skulle ju den där pluppen in.... själv lyckades jag aldrig få in någon luft i madrassen. Jag använde den istället som en filt när jag tog en tupplur efter matintag alternativt presenning för att täcka över hojen.

Inga kommentarer: