13 juli 2009

Akta er

Idag är det exakt två år sedan Pitkämäkis spjut spetsade den franske längdhopparen Salim Sdiri i ryggen. Ruskiga bilder vevades upp där i Rom under Golden League och medtävlande längdhopparen Howe blev vittne till händelsen. -"Jag drog ut spjutet ur hans rygg, Salim skrek av ohygglig smärta, blodet forsade och stod som en fontän och mina händer blev alldeles blodiga!" sade Howe till den församlade pressen. Trots olyckan genomförde Pitkämäki tävlingen och slutade tvåa efter Andreas Thorkildsen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har det hänt igen men inte med spjut utan med hård golfboll. Nej, Tero är inte inblandad. I lördags på sin andra runda (7:e hålet) i damgolfens US OPEN, Pennsylvania, fick Minea Blomqvist till en sån schwung i slaget att bollen skruvade sig vänsterut och träffade en åskådare 200 meter från utslagsplatsen.

-"Jag såg hur mannen segnade ner men det blev lättare att andas när jag såg att han kunde ta sig upp för egen maskin!" säger en chockad Minea som inte tyckte det var någon idé att fortsätta efter denna allvarliga incident.

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Har sett nåt liknande, vi lirade på golfbanan i Maspalomas, min medtävlare fick till en helt underbar snedträff, träffade en japan mitt i pannan, han stod länge och gungade i takt med de låga tallarna innan han segnade ner ... han överlevde ...
Jag vann!!

Tommy sa...

En så kallade japanare! Grattis till vinsten, josephzohn.