6 januari 2009

Junior-VM

Kanada vann Junior-VM igen (5:e guldet på raken). Sverige förlorade andra raken finalen. 5-1 blev resultatet denna gång, de två sista satte kanadickerna i tom bur. Jag orkade inte sitta uppe och kuckelura inatt, nån måtta får det vara på engagemanget. Grattis, Kanada!

Såg bronsmatchen dock där jag imponerades av Janus, målis i Slovakien. Snart är hans adress NHL. Jag lovar.

För Finlands del gick det sisiådär, inte ens kvarten. 7:a till sist. Nedflyttningsserien. Ingen fara, tycker jag. Lejon låter sig icke nedslås. Nästa år we'll meet again.

Ovan ser du 16-årige Mikael Granlund - Finlands yngsta U20-landslagsman genom tiderna. Han spelar i Kärpät till vardags och spås en lysande framtid. Många experter/scouter påstår att han kan bli en av de bästa i NHL inom snar framtid. Mikael snickrade ihop tre poäng (2+1) i sitt första JVM.

3 kommentarer:

josephzohn sa...

Som vanligt fick Kanadensarna spela efter en egen regelbok ...
Såg bara en period, sen kom John Blund och jag vaknade till myrornas ..
Snacka om tungt hockeydygn, först nån j*vla videogranskare i Ängelholm och så då JVM ..
Sa jag bandy??

Tommy sa...

Jag kollade när bilderna vevades upp! Visst var det spark allt där från Röglespelaren?! Ja, det var det!

Lapp på luckan! 20.000! Lönnlöven är starka i sin hemmakula.

Aldrig videoganskningar i bandy! Bandy-VM snart....

josephzohn sa...

Det är ju därför man blir så irriterad, det är ju självklart att det är en klar spark.
Ibland kan det vara tveksamt och svårbedömt, men i det här fallet!!
Jävla fusk!!

Bandy-VM en match mot Ryssland på Zinken om jag inte är helt fel ute!!