31 december 2008

Hewitt vichte inte

Vicht-gesten har fallit i glömska anser jag och det får ju bara inte hända. Därför vill jag skaka liv i den och påannonsera den lagom till det nya året 2009!

Själv kör jag den hemma framför tv:n och när jag stiger upp på morgnarna. -"Barnslig du är!" kommenterar min dotter.

Lleyton Hewitt väckte liv i den för drygt ett år sedan - man tackar - och vill varumärkesskydda segertecknet. -"C'mon" vrålar Lleyton under ett träningspass i Adelaide! -"Nicht!" svarar segertecknets grundare Niclas Kroon som registrerade det i Europa typ 1988.

Niclas mer kände tenniskompis Mats Wilander gjorde gesten känd ute i världen. Nu tänker alltså Hewitt, tidigare världsetta från Australien, göra sig rik på svensk uppfinning. Får man göra så?

 "Vicht" skriker Lleyton och dundrar in ett servess. -"Det skall vi nog bli tre om" mumlar en butter förbundskapten Wilander och plockar fram guran.

Inga kommentarer: