15 augusti 2008

Yvixin



Tung beckmörk tragik!

6 kommentarer:

josephzohn sa...

Hahahaha.
Sa du Ingemar Bergman?

Tommy sa...

Exakt! Så där Bergmanskt DÄMONISKT som det kan bli.

josephzohn sa...

Hade det varit svartvitt hade jag satsat hela innehållet i smålandspungen på att den var gjord av Fårödämonen!!

Jag snodde den rakt av, den satt som en smäck efter tyskornas 1-0 ujvi,ujvi ...

Tommy sa...

Finsk film sitter alltid som en kniv i ryggen. Man känner av den, det gör ont, både på dagen och på natten. Jag tackar After seivarna och galenpannorna för denna läckerhet och superba översättning. Bäst just nu.

josephzohn sa...

Absolut, man känner av udden redan när man inträder i biosalongen.
Aki Kaurismäki.
Jag säger bara Aki Kaurismäki!!

Tommy sa...

Det gör jag också; AKI KAURISMÄKI!